Kollektionen och om samarbete

Kollektionen med unika plagg som jag skrivit om tidigare heter för närvarande Grace. Kanske Grace Grace (dubbelGrace? :-)) eller Grace Scandinavia. Logo: De tre gracerna. Ska tänka lite till. Jag beräknar ha något färdigt att visa till sommaren, eller tidig höst 2008. Produktion pågår, sakta men säkert. Och vackert!

Men så tycker jag att det varit dålig uppslutning till namntävlingen!
Bäst hittills är min älsklingskund med "Stinas Garderob", ritat loggo och allt har hon också gjort. Jag hoppas på ett framtida samarbete med Babushkadockan - jag tror vi kan komplettera varandra riktigt bra.

Jag samarbetar också med Stina Jakobsson i Luleå. Till Syfestivalen syr hennes medarbetare upp plagg efter mina Svenska Mönster som det skyltas med lite överallt under mässan. De sys förstås av hennes underbart vackra och egendesignade tyger från Bali och det blir sååå läckert. Alltid.

Jag gillar inte att konkurrera. Däremot gillar jag att göra tvärtom, dvs samarbeta. Vissa kallar det win-win-situation, nätverkande eller något annat trendigt. Vad som gäller är ömsesidig hjälp som alla vinner något på, kan resulterara i pengar men inte alltid. Kan också skapa ett gott rykte, bra goodwill för det du kan och vill göra. Men du måste fortfarande göra det du gör bra! Jättebra. Annars blir det bara andra bullar.
Vad tror du som läser om samarbete framför konkurrens? Kan vi förändra vårt konkurrerande samhälle med mer samarbete?

I övrigt händer det så mycket att jag knappt hinner med att andas. Massor att göra och hinna med innan Spanientrippen på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Laura

Gullig du är! Grace verkar fint, kanske Grace of Sweden.

2008-01-19 @ 19:36:38
URL: http://babushkadockan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0