Senaste klickernytt

Imorse tränade vi igen, August och jag.
Hopp! ner på bordet! Hopp! Upp på stolen igen. Traska över halva bordet för att peta till pennan och klick och pasta. Jäklar vad smart han är. Tycker jag och är stolt som en tupp. Snart ska jag prova med något annat än en penna, kanske bara visa med handen vad jag menar.
August har sedan suttit här bredvid datorn och sovit en stund, träning är uppenbarligen påfrestande. Förutom när han bestämde sig för att byta plats och sprang över tangentbordet och lyckades sudda ut ett jättelångt email jag skrev på till en kompis. Som tur är finns ångra-knappen. Fågeln har nu placerat sig på skrivaren i fönstret där han kollar in människor, hundar och bilar som rör sig nere på gatan. 
August och datorn är ett speciellt kapitel. En gång gick äldsta dottern förbi datorn när August sprang över tangentbordet och lyckades få upp rutan med texten "Vill du verkligen radera hårddisken?" (kan hända att texten var en annan men innebörden var detsamma). Hon lyckades schasa bort honom precis innan han trampade ner Enter-tangenten....  
Många gånger har han dessutom skrivit kryptiska meddelanden i döttrarnas chatrutor på msn. Alla deras kompisar har nu lärt sig vem som är framme när bokstäverna blir totalt snurriga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0