Nallar på ingång

image37
Jobbar som en galär med nallemönstret som jag tycker är JÄTTESVÅRT. Tacka vet jag mönster till kläder. Men det blir nog bra till slut. Jag provsyr och provsyr och ändrar och fixar och skriver och ritar. Och provsyr lite till.

Som förlaga har jag dels ett nallemönster som jag fick av en arbetskamrat på Stilmönster (1979!), som hon i sin tur ärvt efter sin mormor som sytt efter det i sin ungdom. En helt underbar nalle i klassisk stil, se bild3en Jag har ändrat mönstret lite så att det inte ska bli fullt så svårt att sy som det var från början. Lägger också in hopsättningsmarkeringar osv.  
En annan förlaga är min egen isbjörnsnalle som jag fick när jag föddes (gissa hur många år sen det är!) - jag tror att många små barn skulle älska den mjuka nallen även idag! Det blir jätteenkla nallar också, små som man kan sy och hänga på barnvagnen t ex. Snart, snart....  Kanske på fredag. Eller måndag...

Kommentarer
Postat av: Laura

Spännande! Jag försökte sy en nalle en gång, men den blev inte klär, jag tror jag tyckte det var för pillrigt.
Du kommer väl på symässan? Jag laddar nämligen upp för storshopping av mönster. Om du vill och hinner så kan vi ta en fika då, jag är ju ledig alla tre dagarna och bor ganska nära mässan.

2007-09-25 @ 09:54:21
URL: http://babushkadockan.blogspot.com/
Postat av: Stina

Hej Laura! Det ÄR ganska pilligt att sy nallar, men det är också kul att ha en unik nalle som ingen annan har. Dvs om den nånsin blir klar...
Vi kan säkert gå och ta en fika på mässan! Söndagen är lugnast men annars har jag både min mamma och min praktikant med mig som hjälp så det ska säkert kunna ordna sig.

2007-09-25 @ 19:45:23
URL: http://svenskamonster.blogg.se
Postat av: Laura

Såg det nya mönstret, de blev jättegulliga, jag ska göra reklam om dem!

2007-10-11 @ 13:57:27
URL: http://babushkadockan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0