Tidsbrist

Ja, nu har det riktigt exploderat efter sommarens sköna lugn och därför blir det stora glapp mellan inläggen här. Det får ni stå ut med. Jag har nog jobbat 50-60 timmar under veckan och dessutom både lördag och idag (söndag) för att någorlunda komma i takt med vad som händer.
Flera nya eller snart kommande tygaffärer har kontaktat mig under veckan och vill gärna sälja Svenska Mönster i sina butiker. Det känns som att det går framåt med de textila hantverken igen när det faktiskt öppnar nya tygaffärer, istället för de senaste 20 årens nedåtgående trend med nedlagda tygaffärer. Visst är det kul?
Den här veckan blir om möjligt ännu mer hektisk, vi har mässa i Malmö nästa helg och väldigt mycket som ska förberedas tills dess. Jag packar massvis med mönster men dom tar ju slut hela tiden! Irriterande.
För att det inte ska bli alltför långtråkigt ska jag också byta dator imorgon... Den gamla börjar bli alltför osäker och jag vågar knappt stänga av den eftersom det brukar vara lite knepigt att sparka igång den igen. Men jag har länge dragit på det eftersom det är enormt jobb. Det ska installeras nätverkskort och skrivarkort och allt möjligt konstigt.
Och - så kommer min nya praktikant! Det ska bli roligt. Flickan ifråga går skrädderiutbildning i Uddevalla och ska stanna hos mig i åtminstone 10 veckor.
Så nu vet ni vad som pågår. Jag skriver förstås ett par rader så fort jag har en minut över...


Kommentarer
Postat av: Laura

Spännande! Sen kan du väl berätta vilka tygaffärer som öppnar. Jag önskar att Stof 2000 öppnar i Sverige, men det skulle väl vara för bra för att vara sant!

2007-08-27 @ 14:15:57
URL: http://babushkadockan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0