Här är jag!

Jag heter Stina och har ett litet men unikt företag som heter Svenska Mönster. Där designar jag en hel massa kläder och lite till. Jag är också sjujävlig på mönsterkonstruktion, inte så konstigt kanske - jag har pysslat yrkesmässigt med det här sedan 1978. Därför producerar jag rejäla symönster för klädsömnad, du kan se alla på www.svenskamonster.nu. Till min glädje har mönstren blivit mycket omtyckta, både i skolorna och bland alla som sitter och skapar själva i stugorna runtom i Sverige. Inte bara för modellernas skull utan för papperskvaliten och de smarta  och dekorativa påsarna som man spar och stoppar sina mönster och tyger i när man sytt klart.
Nåja - det blir inte bara klädmönster. Det blir en och annan pryl också, nu frågas det mycket efter laptop-väskor och hundkläder. Och badrockar och frackar. Och barnkläder i ungefär 800 olika storlekar. Vi får se vad höstkollektionen blir! Jag är aldrig helt säker på min planering utan tar fram en modell i taget! Det blir mer spännande så.
På senaste tiden har jag också börjat sälja en del tyger i min webbshopp. Det har blivit mer och mer populärt och jag tycker också att det är jättekul att välja ut de vackraste och fräckaste tygerna hos mina leverantörer.

Jag vill gärna ha en kommunikation med just dig på min bloggsidda, om mönstren, eller om mode eller om något annat! Jag ska såklart också tipsa om sömnadsteknik, jag har utvecklat lite egna metoder som ofta är lite mer rationella än vad man fick lära sig i slöjden.

Något annat som jag är helt såld på är djur, särskilt fåglar. Jag har varje dag en viss kommunikation med råkorna (som är så vackra så jag bir varm om hjärtat), kajorna och de tjocka duvorna här i parken på Kungsgatan i Malmö.
Ett antal undulater, en nymfparakit och en amazonpapegoja har jag haft hos mig och älskat. Mina fåglar får alltid flyga fritt i lägenheten. Att sätta en fågel i en bur ständigt och jämt ser jag som grymt djurplågeri. Just nu har jag en nymfparakit som heter August. Han har en bur som är hans sov- och matplats, men dörren står alltid öppen. Han är 11 år och det finns många, många fantastiska och knäppa historier att berätta om honom.


Kommentarer
Postat av: Laura

Var roligt att du börjat blogga. Jag ska göra reklam för din blogg på min blogg och lägga till en länk!
Ser fram emot en massa spännande läsning!

2007-08-02 @ 12:26:27
URL: http://babushkadockan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0